اخبار برگزیده
1400/12/1 یکشنبه
طی حکمی از سوی دکتر تقی‌زاده سرپرست دانشگاه پیام نور؛
انتصاب دکتر حسین نازک‌تبار به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران و سرپرست دبیرخانه منطقه دو دانشگاه پیام نور

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران طی حکمی از سوی دکتر تقی‌زاده سرپرست دانشگاه پیام نور کشور، دکتر حسین نازک‌تبار به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران و سرپرست دبیرخانه منطقه دو دانشگاه پیام نور کشور منصوب شد.
بر اساس این گزارش مراسم تودیع دکتر سیدافشین موسوی چلک رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان و دبیرخانه منطقه دو و معارفه دکتر حسین نازک‌تبار در ستاد دانشگاه استان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر جهانبخش معاون امور استان‌های دانشگاه پیام نور کشور و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، دکتر نازک‌تبار ضمن درود به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، سلام و درود به ارواح پاک شهدا و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت و برکت برای مقام معظم رهبری، طی سخنانی به بیان خلاصه‌ای از دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت. متن این سخنان به شرح ذیل می‌باشد:

عرض خود را با  کلامی از مقام معظم رهبری آغاز می‌کنم: رهبر انقلاب در نشست تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بیان داشتند: پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه گری طبعاً نوعی اعتراض و تأکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است اما باید جداً مراقب و هوشیار بود که نحوه بیان و ارائه مطالبات به گونه-ای نباشد که اعتراض به نظام تلقی شود. مطالبه‌گری را با ارائه‌ پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید.

جا دارد از جناب آقای دکتر تقی زاده ریاست محترم دانشگاه پیام نور، به خاطر این حسن اعتماد و سپردن این مسئولیت به عنوان یک «امانت» به اینجانب قدردانی نمایم. همچنین، جا دارد از جناب آقای دکتر موسوی که در این مدت، زحمات زیادی کشیده اند، کمال تشکر  را داشته باشم و دست یاری به سمت ایشان دراز خواهم کرد و نیز جا دارد از زحمات و تلاش-های خالصانه همکاران گرامی در مرکز ساری قدردانی نمایم که در طول این چهار سال مسئولیت در مرکز ساری، با همدلی، همراهی و مشارکت همه-جانبه، فعالیت-های تاثیرگذاری را انجام داده-اند.
فرصت را مغتنم شمرده، خلاصه ای از دیدگاه-ها و برنامه-های خود را برای خدمتگزاری در دانشگاه اعلام می-دارم. رویکرد حقیر این است که ابتدا باید فعالیت-ها، مدبرانه برنامه-ریزی و تدوین شود و بعد برای عملیاتی کردن آن تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم. با اوضاع و شرایط تحریمی اقتصادی و شیوع همه‌گیری کرونا، همه ما باید در دانشگاه مدیریت جهادی داشته باشیم و باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاه به نحو مطلوبی استفاده کرد.

با نگاهی آسیب شناسانه (نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدها) و برنامه محور، ان شالله تلاش خواهیم کرد تا در چهار بخش فعالیت-ها را ادامه دهیم: ۱) بخش آموزش و دانش آموختگان ۲) بخش پژوهش و کارآفرینی ۳) بخش فرهنگی و اجتماعی 4) بخش اداری، فنی و پشتیبانی.

۱. در بخش آموزش، علاوه بر تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و آموزش مهارت-های تخصصی، سعی خواهیم کرد تا؛

- زیرساخت های الکترونیکی را در سطح مراکز و واحدها تقویت و برنامه-های آموزشی را نیز با واگذاری به مراکز و واحدها ارتقاء دهیم.

- تشکیل بانک جامع اطلاعات دانش آموختگان و در صورت نیاز معرفی آنان به دستگاه-های اجرایی؛

- تلاش خواهیم کرد، در اسرع وقت رشته های تحصیلات تکمیلی کاربردی را پیگیری و توسعه دهیم.

- توسعه آموزش آزاد به عنوان مهم-ترین شاخص ارزیابی درآمدهای غیرشهریه-ای از دیگر برنامه-هاست، ضروری است رؤسای محترم مراکز و واحدها، این بخش را نیز در اولویت جدی قرار دهند.

۲. در حوزه پژوهش نیز سعی خواهیم کرد تا اهداف زیر را دنبال نماییم:

- ایجاد زمینه-هایی برای همکاری اساتید در انجام طرح‌های پژوهشی درون و برون سازمانی و معرفی اساتید به دستگاه-های اجرایی، معتقدم که باید مشکلات کشور و استان را با تحقیق و پژوهش حل کنیم.

- توسعه فناوری و مراکز نوآوری و رشد، استقرار واحدهای فناور و شرکت-های دانش بنیان در مراکز و واحدها؛

- برگزاری کارگاه-های کارآفرینی و ارتباط دانشگاه با صنعت و دستگاه-های اجرایی، رویدادهای استارتاپی(اولین رویداد کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد)، همایش ها و وبینارهای تخصصی؛ 

- پیگیری و راه-اندازی پژوهشکده-های تخصصی از جمله گیاهان دارویی، گردشگری دریایی، آسیب-های اجتماعی؛

- ان‌شالله معاونت محترم پژوهش و فناوری نیز دستور مساعدت بفرمایند تا مجوز راه-اندازی مجله- تخصصی را در دانشگاه پیام نور مازندران پیگیری کنیم.

۳. در بخش فرهنگی نیز با همکاری نهاد، بسیج اساتید و دانشجویی، اهداف زیر را دنبال خواهیم کرد:

- از فعالیت تشکل‌ها، بسیج دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی حمایت جدی خواهیم کرد؛ قطعا ارتقاء مهار‌ت‌های فردی،  اجتماعی، خلاقیت و مسئولیت-پذیری دانشجویان با حمایت از این تشکل‌ها صورت می-گیرد.

- تحقق بیانیه گام دوم انقلاب؛ همکاران محترم دانشگاه پیام نور مازندران باید بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش اثرگذاری در جامعه ایفا کنند.

- تهیه تقویم فعالیت-های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان مازندران و ابلاغ آن به مراکز و واحدها؛

- برگزاری و تداوم دوره های معرفت-افزایی ویژه اعضای محترم علمی و غیرعلمی؛ این فعالیت-ها ویژه اعضای هیات علمی به نحو مطلوبی انجام شده است و ان شالله ویژه اعضای غیرعلمی نیز تقویت شود.

- ایجاد دبیرخانه دائمی یادواره شهدای خانواده کارکنان دانشگاه پیام نور مازندران؛

- پیگیری تدفین شهدای گمنام در مراکز ساری، بهشهر، بابل، آمل، محمودآباد و رامسر؛

- توسعه کارگاه-های آموزشی در مراکز مشاوره و خدمات روان-شناختی نیز از برنامه-های دیگر است که نیاز است مراکز مشاوره و اساتید محترم روان شناسی حمایت کنند.

4. در بخش اداری، فنی و پشتیبانی نیز تلاش خواهیم کرد تا؛

- پیگیری و تکمیل پروژه-های عمرانی(مراکز ساری و تنکابن و واحدهای قائم شهر و نوشهر) و نیز پروژه-های (واحدهای جویبار، چمستان و سالن ورزشی مرکز آمل) در اولویت قرار گیرد.

- هم چنین، ساماندهی و تقویت نیروی انسانی و نیز ساماندهی، تعمیر و نگهداری اموال و تجهیزات با همکاری مدیران محترم استانی و روسای ارجمند مراکز و واحدها با جدیت پیگیری خواهد شد.

- استفاده از ظرفیت-های مجمع خیرین دانشگاه؛ نیازمند استفاده از ظرفیت فکری همکاران دانشگاه هستیم تا بتوانیم برنامه-های مجمع را علمی-تر و کاربردی تر به پیش ببریم.

این نکته را خدمت شما عرض کنم؛ خدا محوری، پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تاکید بر حفظ کرامت انسانی، شفاف سازی و پاسخ-گویی، رعایت اخلاق و مشارکت در فعالیت-های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی از جمله دیدگاه-های بنده است.

ان‌شاالله هرچه زودتر با رفع ویروس کرونا  شاهد حضور مجدد دانشجویان در محیط دانشگاه باشیم. در پایان، بار دیگر از حضور گرم و صمیمانه همه عزیزان در این مراسم تشکر و قدردانی می‌کنم و دست یاری به سوی شما دراز می‌کنم تا در کنار همدیگر و با مشارکت، خرد جمعی و نیز مدیریت جهادی، در راستای اعتلای آموزش عالی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام های موثری برداریم.
«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر