اخبار
1399/5/26 یکشنبه
برگزاری آیین معارفه دکتر موسوی چلک، سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان مازندران
دکتر موسوی چلک سرپرست جدید دانشگاه پیام نور مازندران: راهبرد کاری دوره جدید، جدیت و برنامه‌محوری است

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران آیین تکریم دکتر شیخ الاسلامی رئیس سابق و معارفه دکتر موسوی چلک سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان مازندران با حضور رؤسای مراکز و واحدها و مدیران ستادی استان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام احمد اسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران ضمن تبریک اعیاد گذشتة قربان و غدیر و روز مباهله، از قطع همکاری با دکتر شیخ الاسلامی اظهار تأسف کرد و مسئولیت جدید دکتر موسوی را مایه مسرت دانست. وی ضمن اشاره به اهمیت عزاداری ماه محرم به دو آسیب جدی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد که نخستین آن تلف شدن وقت مسئولین و مدیران در مسائل غیرعلمی و غیر دانشگاهی بوده و دومین آن خسارتی است که حزب گرایی و کشش های سیاسی به دانشگاه وارد می کند.  وی تصریح کرد: اگر این گرایشات سیاسی در راستای تکالیف دانشگاه باشند، می توانند مفید واقع شوند.

در ادامه این مراسم دکتر میرمعصوم باقرپور مدیر حراست دانشگاه پیام نور استان مازندران به نمایندگی از مدیران ستادی استان ضمن اشاره به سجایای اخلاقی مرحوم محمد بالویی همکار تازه درگذشته ستاد استان، با اشاره به کلامی از امیرالمؤمنین  امام علی(ع) در نهج البلاغه، سمت ها را میدان مسابقه  مسئولین دانست و بی انگیزگی، رخوت و سستی در محیط کار و عدم دارا بودن اخلاق حرفه ای را از آسیب های یک سازمان برشمرد. وی در بخشی از صحبت های خود ضمن تشکر از دکتر شیخ الاسلامی گفت: ایشان با روش خود توانستند سلایق مختلف مجموعه دانشگاه پیام نور استان را تلطیف کنند. وی اظهار داشت: دکتر شیخ الاسلامی نگاه جهادی داشتند و نگاه عقیدتی ایشان به نگاه سیاسی ایشان غلبه پیدا می کرد. دکتر باقرپور ضمن ابراز خرسندی از تصدی سرپرستی دکتر موسوی و بیان این که ایشان در بدنه سیستم پیام نور پرورش یافته اند، انگیزه، دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت را از ویژگی های ایشان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در مدیریت جدید بتوان با خرد جمعی و مشارکت سازمانی شاهد ارتقاء و پویایی سازمان باشیم. وی فضای آکنده از صمیمیت را برای سازمان ضروری دانست و گفت: با تصمیم سازی باید بتوان به تصمیم گیری و اهداف رسید و با الهام از دوره خلافت چهارساله امیرالمؤمنین امام علی(ع) رأفت همراه با قاطعیت را لازمة مدیریت دانست.

در ادامه دکتر محمدرضا جمال‌زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های دانشگاه پیام نور در ارتباط تصویری با جلسه، دو ویژگی یک مسئول خوب را «کارآمدی و توانایی» و «شایستگی و لیاقت» دانست و با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه از نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، صلاح کشور و جامعه را در گرو دانشگاه ها دانست و دانشگاه را محل تولید علم و منشأ تحولات و توسعه‌یافتگی کشور برشمرد. وی دکتر موسوی را دارای تجربه و سلامت نفس دانست و بر اهمیت ایجاد نشاط و شادابی علمی بین همکاران و اساتید و توسعه مشارکت و کار گروهی، خیرخواهی و دلسوزی و استفاده از ظرفیت های بیرونی دانشگاه تأکید کرد.

در این مراسم دکتر سیدافشین موسوی چلک اظهار داشت :دانشگاه در شرایط خاصی است و من از همگان اعم از کارکنان و اساتید تقاضای یاری دارم. سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان مازندران به نقش اجتماعی دانشگاه اشاره کرد و گفت: مردم شهر و خانواده ها باید احساس کنند که دانشگاه میتواند مفید باشد. وی از راه‌اندازی مدرسه "کسب و کار " برای مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه خبر داد و از مدیران گروهها خواست که پایان نامه ها طوری طراحی و تدوین شود که در جهت خیر و صلاح جامعه باشد. دکتر موسوی در ادامه صحبت هایش بر درآمدزایی کلان و اجتناب از حواشی تأکید کرد و اظهار داشت: در مدیریت دکتر شیخ الاسلامی کارهای خوبی صورت گرفت و خوشبختانه دانشگاه پیام نور در آموزش مجازی با موفقیت روبرو شد. وی از جدیت و با برنامه بودن خود خبر داد و گفت: کاری خواهم کرد که از حضورتان در دانشگاه لذت ببرید.

در ادامه دکتر محمود شیخ الاسلامی رییس سابق دانشگاه پیام نور مازندران گفت: کارکردن در استان مازندران کار سختی است؛ چراکه زیرساخت های لازم در آن به موقع ایجاد نشده اند و با توجه به شرایط خاص اقتصادی، مدیریت اوضاع سخت است. رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان مازندران اظهار داشت: بنده تمام وقت در خدمت دانشگاه بوده‌ام و بیشترین انرژی من صرف دعواهای حقوقی برجای مانده از دوران مدیریت گذشته شده است. وی از افتتاح پروژه تنکابن در شهریورماه و پروژه مرکز ساری در دو یا سه ماه آینده خبر داد. دکتر شیخ الاسلامی، استان مازندران را در بخش آموزش جزء سه استان برتر کشور دانست و در این رابطه به آغاز کلاس های مجازی دانشگاه از 16 فروردین، منطقه‌ای شدن همه درس‌ها در ترم تابستان و آماده بودن نود درصد برنامه ترم آینده به لحاظ منطقه ای از هم اکنون اشاره کرد. وی در ارتباط با بخش پژوهش گفت:  با توجه به عدم پرداخت مطالبات اساتید با توجه به مشکلات اقتصادی، ما اظهار شرمندگی می کنیم و از مدیریت مالی استان می‌خواهیم در این زمینه پیگیری کنند. وی گفت: در بخش فرهنگی زیاد موفق نبوده ایم و انجمن ها و کانون های دانشجویی در  برخی مراکز و واحدها وجود نداشته‌اند. وی همچنین از پیگیری دریافت کمک‌های خیرین و تعامل با ایشان خبر داد و اظهار داشت:  با ظرفیت بالا و کارآمدی و توانایی مدیران، رؤسا و کارکنان، دکتر موسوی چلک می‌توانند به موفقیت دست یابند.

در پایان مراسم احکام انتصاب دکتر موسوی چلک به سمت سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران و سرپرست دبیرخانه منطقه دو دانشگاه پیام نور(گلستان، مازندران و گیلان) و لوح تقدیر از دکتر شیخ الاسلامی از جانب دکتر محمدرضا زمانی ریاست عالی دانشگاه پیام نور و و هدایایی از طرف مدیران و کارکنان ستاد استان و رؤسای مراکز و واحدها به دکتر شیخ الاسلامی اهدا شد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر