اخبار
1402/9/14 سه‌شنبه
نکات مهم امتحانات
دانشجویان محترم با توجه به برگزاری آزمون پایانی نیمسال اول ۳_۱۴۰۲✍ بصورت حضوری، به نکات ذیل در خصوص آزمون فوق دقت نمایید:

.

 
 

🔹۱. برای حضور در جلسه آزمون داشتن کارت دانشجویی، کارت  ورود به جلسه آزمون (گزارش ۴۲۸) از سامانه گلستان  http://reg.pnu.ac.ir که از ۱۵ آذر فعال میشود
و  کارت ورود به جلسه دارای شماره صندلی که از سایت
lms.mpnu.ac.ir
  که از ۱۵ آذر فعال میشود،فقط برای دانشجویان فاقد بدهی شهریه قرار می گیرد و بصورت فیزیکی در محوطه دانشگاه نصب نمی گردد الزامی هست. در ضمن احتمال تغییر تاریخ و ساعت آزمون نسبت به گزارش (پرینت)  انتخاب واحد وجود دارد.
🔰۲.سی دقیقه قبل از شروع هر آزمون، در محل برگزاری امتحانات حضور داشته باشید تا در صورت نداشتن هر یک از  این موارد و در صورت نداشتن بدهی از انتشارات دانشگاه واقع در طبقه همکف و از مسیر حیاط  پشتی دانشگاه دریافت نمایید.
 
 
🟢۳. فقط و فقط آزمون دروس عمومی معارفی و غیرمعارفی بصورت غیرحضوری و در سامانه lms دانشگاه به آدرس lms.mpnu.ac.ir طبق تاریخ و ساعت درج شده در کارت ورود به جلسه استخراجی از سایت گلستان (گزارش۴۲۸) ، برگزار می گردد.
♻️۴.آوردن کیف👜، جزوه و یادداشت 📗، تلفن همراه و هندزفری📱 حتی بصورت خاموش و هرگونه وسیله الکترونیکی نظیر ساعت هوشمند (Smart Watch) درجلسه امتحان ممنوع بوده و تخلف محسوب شده و با افراد خاطی مطابق آئین نامه کمیته انضباطی برخورد خواهد شد. لطفاً قبل از شروع امتحان، کیف، تلفن همراه و یا ساعت هوشمند خود را تحویل باجه امانات دهید.
 
❇️۵.دانشجویانی که به طور همزمان بیش از یک درس امتحان دارند موظفند به مسئول جلسه این موضوع را اعلام و بعد از امتحان اول، جلسه را ترک ننمایند .
 
🔵۶.در صورت تاخیر حداکثر تا ۱۵ دقیقه 🕰 بعد شروع آزمون قادر خواهید بود در جلسه آزمون شرکت نمایید.
🔻۷.پس از گذشت حداقل ۲۰ دقیقه پس از شروع آزمون و امضاء لیست حضور و غیاب و اعلام مسئولین جلسه می توانید جلسه آزمون را ترک کنید.
🔺۸.با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، لوازم التحریر شخصی نظیر؛ مداد✏️، خودکار🖊، پاک کن🧽 و مداد تراش با خود به همراه داشته باشید.
♻️۹.نکاتی که مسوولان اجرایی آزمون متذکر می شوند  را، رعایت نمائید و به محض ورود به سالن سکوت را رعایت نمایید.
🔰۱۰.در حین برگزاری آزمون از صبحت نمودن، نگاه کردن به اطراف و همراه داشتن یادداشت، خودداری نموده در غیر اینصورت با فرد خاطی بر اساس آیین نامه انضباطی برخورد می گردد.
❇️۱۱.دانشجویان عزیز دقت نمایید، پاسخنامه چاپ شده (print) با مشخصات فردی تان تطبیق کند. در صورت وجود هرگونه مشکل به نزدیکترین مراقب اطلاع دهید در غیر این صورت مسئولیت عدم تصحیح پاسخنامه بعهده دانشجو است.
♻️۱۲.دانشجویان محترم، به تعداد سوالات و زمان آن در سربرگ دقت نموده و در صورت مغایرت در تعداد سوالات به نزدیکترین مراقب اطلاع دهید.
 🔰۱۳.تکمیل کد سری سوال با توجه به سربرگ صفحه اول سوالات توسط دانشجو الزامی می باشد. عواقب ناشی از عدم تکمیل یا درج اشتباه کد سری سوال به عهده دانشجو است.
۱۴.در صورتی که دانشجوئی به اشتباه پاسخنامه دانشجوی دیگری را تکمیل نماید و جواب سوالات را درآن درج نماید برای هر دو نفر غیبت درج می شود.
🟤۱۵. به گزینه های سوالات تستی به دلیل قرائت توسط ماشین خوان با مداد مشکی نرم پاسخ دهید و از علامتگذاری در سایر نقاط خودداری فرمائید‌ در غیر اینصورت عواقب عدم قرائت پاسخنامه بعهده دانشجو می باشد‌.
🔴۱۶.به دلیل اسکن پاسخنامه های تشریحی و ارسال بصورت الکترونیکی به سامانه گلستان استاد درس، پاسخنامه تشریحی را فقط در صفحه ای (صفحه رو) که بارکد دارد با خودکار آبی یا مشکی پر کنید و در صورت نیاز از نزدیکترین مراقب درخواست پاسخنامه تشریحی اضافی نمائید. از نوشتن پاسخ در پشت پاسخنامه که فاقد بارکد هست و همچنین مخدوش نمودن بارکد (بصورت سهوی یا عمدی) خودداری فرمائید در غیر  اینصورت عواقب عدم تصحیح و یا تصحیح ناقص پاسخنامه و عدم اعلام نمره بعهده دانشجو می باشد.بعد از پایان جلسه آزمون هیچ گونه اعتراضی در خصوص تکمیل پاسخنامه قابل بررسی نمی باشد.
🔹۱۷.چنانچه دانشجویان بعد از بررسی سوالات، پاسخنامه و کلید آن، مغایرتی در خصوص سوالات خارج از منبع، اشتباه سوال، اشتباه گزینه های جواب و..... را مشاهده نمودند کد درس و شماره سئوال را یادداشت کرده ، حداکثر سه روز پس از برگزاری آزمون به مدت یک هفته در سیستم گلستان خود به آدرس reg.pnu.ac.ir از کاربرگ آموزش- مشاهده نتایج آموزش- انتخاب "اعلام اشکال (قسمت بالا و سمت چپ صفحه)" اعتراض و اشکال خود را اعلام نمایند.
دانشجویان در صورت مشاهده نمره تشریحی می توانند در همان سامانه در کاربرگ آموزش- اطلاعات جامع دانشجو-نیمسال 4021کلیک رو نمره درس (که بصورت قرمز رنگ درآمده) ، اعتراض خود را ثبت نمایند و اساتید محترم در موعد تعیین شده مورد بازنگری قرار دهند.
💠۱۸.دانشجویان موظفند بعد از پایان زمان آزمون ، چک نویس ، سوال و پاسخنامه خود را تمیز و بدون تاخوردگی تحویل مراقب مربوطه داده و سریعاً از حوزه امتحانی خارج شوند.جوابیه فقط رو پاسخنانه پر شود و از علامت گذاری روی سوالات خودداری نمایید که به منزله تقلب می باشد.
 
 در صورت مشاهده ی تقلب طبق دستورالعمل کمیته انضباطی سازمان مرکزی، گزارش تقلب دانشجو به ستاد امتحانات  ارسال خواهد شد و نمره ی دانشجو در آن  درس  بیست و پنج صدم اعمال شده و توبیخ کتبی در پرونده درج خواهد شد.خواهشمند است جهت پیشگیری از تبعات تقلب که قطعا دامنگیر گزینش شغلی و غیره در آینده خواهد شد این بند را جدا رعایت بفرمایید
 لازم به یادآوریست آوردن گوشی در حوزه امتحانی تخلف محسوب میشود .دانشجو می بایست قبل از ورود به حوزه ی امتحانی کیف و گوشی و سایر وسایلات خود را به امانات در دانشگاه تحویل دهد
 
۱۹.جهت حضور در حوزه امتحانی رعایت پوشش و شئونات اسلامی و پوشش در خور محیط  دانشگاه الزامی می باشد .
 
۲۰.قبل از ورود به حوزه ی امتحانی حتما بنر های راهنما در خصوص نحوه ی تکمیل پاسخنامه ی تستی و و همچنین آیین نامه امتحانات ،آیین نامه  انضباطی و تخلفات و نحوه اعتراض به سوالات  که در محوطه ی دانشگاه نصب شده به دقت مطالعه نمایید.
ستاد امتحانات دانشگاه پیام نور نکا
 
⭕️
 
 
راهنمای تکمیل پاسخنامه تستی آزمون های حضوری
 
در دانشگاه پیام نور بسیاری از دروس دارای امتحان تستی هستند و یا بعضی از آنها تستی- تشریحی بوده که دارای بخش تستی هستند.
برای تکمیل پاسخنامه های تستی رعایت نکات زیر بسیار خائز اهمیت است:
 
🔸پاسخنامه های تستی باید با مداد مشکی نرم پرنگ مشکی تکمیل شود و برای پاک کردن از پاک کن استفاده شود.
 
⚠️❌ از زدن دو یا چند گزینه همزمان برای یک سوال خودداری گردد، چون منجر به حذف پاسخ خواهد شد.
 
🔰 در دانشگاه پیام نور برای هر درس تستی چهار سری سوال طراحی می گردد و یکی از آنها جهت آزمون در کل مراکز استفاده می شود و در صورت بروز هر گونه مشکل از سری های بعدی استفاده می شود.
 
کد سری سوال در بالای برگه های سوال و در سربرگ درج می گردد.
 
❌❌ درج کد سری سوال در پاسخنامه تستی بر اساس کد مندرج در برگه سوال، الزامی ست و پاسخنامه با کد مرتبط در دستگاه تصحیح می شود.
⚠️ عواقب ناشی از عدم تکمیل یا درج اشتباه کد سری سوال به عهده دانشجو است.
⚠️❌ معمولا بصورت پیش فرض از کد سری یک استفاده می شود.
 
🔰 در حاشیه پاسخنامه تستی تعدادی مستطیل قرمز رنگ کوچک و همچنین یک بارکد در وسط پاسخنامه وجود دارد که برای قرائت پاسخنامه استفاده می شود.
 
⚠️❌ لذا هرگونه علامت گذاری و مخدوش کردن  این مستطیل ها و بارکد حتی یک نقطه کوچک هم، مانع قرائت پاسخنامه خواهد شد و مسئولیت عدم قرائت پاسخنامه بر عهده دانشجو خواهد بود.
 
🔰 درج مشخصات دانشجو در قسمت مربوطه و امضای آن الزامی ست.
 
دانشجویان معترض به سوالات پس از پایان هر جلسه آزمون، حداکثر پس از سه روز از برگزاری آزمون به مدت یک هفته اعتراض خود را به سوالات در سیستم گلستان به آدرس http://reg.pnu.ac.ir ثبت نمایند
 
🔸نمرات دروس تستی بین 2 تا ۷ روز بعد از امتحان معمولا اعلام می شود.
 
⭕️
 
 
 
راهنمای تکمیل پاسخنامه تشریحی آزمون های حضوری
 
در دانشگاه پیام نور برخی از دروس رشته های خاصی مانند علوم پایه، حسابداری و ... دارای امتحان تشریحی و یا تستی-تشریحی هستند که سوالات تشریحی دارای پاسخنامه مخصوص سوالات تشریحی است.
برای تکمیل پاسخنامه های تشریحی رعایت نکات زیر بسیار خائز اهمیت است:
 
🔸پاسخنامه های تشریحی الزاماً باید با خودکار و ترجیحا خودکار آبی تکمیل شود.
 
📌 درج پاسخ صرفا بر روی یک طرف برگه پاسخنامه که دارای بارکد است مجاز می باشد و دانشجو نباید در پشت برگه چیزی ثبت نماید.
 
⚠️❌ بدلیل اسکن کلیه پاسخنامه ها بر اساس بارکد مندرج در برگه پاسخنامه و ارسال فایل اسکن شده در سیستم گلستان و ارسال آن به استاد مربوطه، پشت برگه های پاسخنامه اسکن نشده و برای اساتید ارسال نمی گردد.
 
🔰 دانشجو باید قبل از آزمون مشخصات مندرج در بالای برگه پاسخنامه را با مشخصات دانشجویی خود تطبیق دهد و نیازی به درج مشخصات در برگه نمی باشد.
 
در حاشیه پاسخنامه تشریحی تعدادی دایره آبی رنگ کوچک و همچنین یک بارکد در زیر پاسخنامه وجود دارد که برای قرائت پاسخنامه استفاده می شود.
 
⚠️❌ لذا هرگونه علامت گذاری و مخدوش کردن  این دایره ها و بارکد حتی یک نقطه کوچک هم، مانع اسکن و شناسایی پاسخنامه خواهد شد و مسئولیت عدم اسکن پاسخنامه بر عهده دانشجو خواهد بود.
 
🔸ثبت نمرات دروس تشریحی تا یک هفته بعد از پایان امتحانات توسط استاد امکان پذیر است و سرعت تصحیح اوراق و اعلام نمرات اولیه به استاد درس بر می گردد.
 
دانشجویان معترض به نمرات بخش تشریحی پس از درج نمره درس توسط استاد در سیستم گلستان، بر اساس زمان بندی مهلت اعتراض که توسط خود استاد مشخص می شود می توانند اعتراض خود را به نمره درنظر گرفته شده، در سیستم گلستان به آدرس http://reg.pnu.ac.ir ثبت نمایند.
 
 
 
 
 آیین‌نامه انضباطی دانشگاه پیام‌نور
 
با توجه به برگزاری حضوری و متمرکز امتحانات دروس تخصصی، برخی از موارد تخلفی که طبق آیین نامه انضباطی منجر به تنبیه انضباطی میگردد به اطلاع دانشجویان می رسد:
 
🔸به همراه داشتن کتاب، جزوه، یادداشت و ... در جلسه امتحان،
🔸همراه داشتن تلفن همراه (حتی خاموش)، هندزفری و هرگونه وسایل الکترونیکی،
🔸صحبت کردن با دیگر دانشجویان و نگاه کردن به اطراف،
🔸رد و بدل کردن هر گونه وسیله اعم از لوازم التحریر، ماشین حساب،
🔸ایجاد اختلال در نظم جلسه،
🔸جابه جا کردن صندلی یا نشستن بر روی صندلی مغایر با شماره اعلام شده،
🔸بی احترامی به هر یک از برگزارکنندگان در قبل يا حین آزمون،
🔸عدم تحویل برگه سوال یا چرکنویس در پایان جلسه،
🔸عدم تحویل به موقع پاسخنامه‌ها و برگه‌ها سوال،
🔸رفتن به جای شخص دیگر در امتحان یا فرستادن شخص دیگر به جای خود در سر جلسه امتحان
 
⭕️ انواع تنبیهات انضباطی
 
1️⃣احضار و اخطار شفاهی
2️⃣تذکر کتبی بدون درج در پرونده دانشجو
3️⃣توبیخ کتبی بدون درج در پرونده دانشجو
3️⃣تذکر کتبی و درج در پرونده دانشجو
4️⃣توبیخ کتبی و درج در پرونده دانشجو
5️⃣حذف درس مربوط به تخلف
6️⃣ثبت نمره0.25 در درس یا امتحان مربوط به تقلب
7️⃣منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال
8️⃣منع موقت از تحصیل به مدت یک ترم
 
🎓
 
 
 
راهنمای دروس عمومی
♦️اطلاعیه مهم
به گزارش روابط عمومی با توجه به برگزاری آزمون دروس عمومی به صورت آنلاین و غیرحضوری در سایت
lms.mpnu.ac.ir
 
، رزم آزمون دروس عمومی به منظور آشنایی دانشجویان با محیط نرم افزار آزمون ریلاین و رفع مشکلات احتمالی  برگزار خواهد شد.
 
نکته: نام عبور شماره دانشجویی
کلمه عبور : شماره ملی و بعد aA(به عنوان مثال ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱aA)
اعداد را بصورت انگلیسی وارد نمایید،
 
از اینرو کلیه دانشجویانی که در این ترم دروس عمومی را اخذ نموده‌اند مجاز به شرکت در این رزم آزمون می‌باشند.
 
رزم آزمون دروس عمومی در تاریخ‌های ذیل و ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد: 
1_ رزم آزمون اول 13 آذرماه  1402 
2 _رزم آزمون دوم 20 آذرماه 1402 
3_ رزم آزمون سوم 27  آذرماه 1402 
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر